پیشنهادی برای اعتلای نام شهر عزیزمان شیروان


ابتدا لازم می دانم از زحمت کشان و مدیران لایق شهرمان آقایان عباس کاظمی رییس شورای شهر شیروان و همچنین اسماعیل حسین پور عضو برجسته شورای شهر شیروان که با نظرات خویش این وب سایت را مورد لطف قرار داده و باعث دلگرمی شدند تشکر و قدردانی بنماییم .

هر یک از ما از منظری خاص به تحولات و جایگاه شهرمان می نگریم شاید همین منظرهای متفاوت است که گاها موجب ارتقای یکایک ما و همچنین شهر عزیزمان می شود . نکته ایی که در حال حاضر بر آن پافشاری می کنیم . معرفی شهر عزیزمان به بهترین شکل در منظری کشوری و جهانی است . راهکاری که امروز همه دانشمندان به آن رسیده اند استفاده مناسب از توانمندیها و داشته های ماست . در گذشته ایی نه چندان دور که شهر ها کوچک بودند درختان قدیمی و یا حتی مقابر و زیارتگاه ها همه از جاذبه های گردشگری مناطق مختلف محسوب می شد . هر چند هم اکنون هم چنین مواردی وجود دارد اما به خاطر کثرت آنها ، شوق و ذوقی آنچنانی برای همه آن مکانها و محل ها وجود ندارد . بعضی از شهر ها بر روی آثار باستانی و گاها هنری خویش تاکید کرده اند شهری همانند اردبیل هم با ساختن استادیومهایی به نامهای ورزشکاران به نام خود سعی در نماد سازی داشته است شهر رشت بر روی پروفسور سمیعی جراح معرف سرمایه گذاری نموده و خیابانی را هم به نامش کرده اند .
حال نماد شهر ما چیست ؟ همه ما می دانیم اندیشمند برجسته کشورمان که طبق دانشنامه جهانی ویکی پدیا " ارد بزرگ " که اصلیتی شیروانی دارند در جایگاهی هستند که بسیاری از بزرگان نه تنها ایران بلکه در افغانستان و تاجیکستان نیز او را ستایش می کنند . چنانچه دکتر کریم سمنانی در مقاله (( نمادها ، عامل اصلی توسعه شهری )) می گویند نماد شیروان ارد بزرگ است . کتاب آرمان نامه ارد بزرگ همانگونه که خبرگزاری فارس منتشر نمود پر مخاطب ترین کتاب حال حاضر ایران است . همین امروز اگر سایت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع را تماشا کنید جملات ارد بزرگ را که زینت بخش هر اندیشه ایی است را خواهید دید . نکته ایی که ما پیشنهاد کردیم آن بود که با نامگذاری خیابان ، میدان و یا حتی مکانی از شخصیت ارد بزرگ تجلیل نموده و به همه بفهمانیم ایشان شیروانی است . از آن پس هر کجا نام ارد بزرگ برده شود در واقع نام شیروان هم تداعی شده و آن هم بکار می رود آنچه دکتر سمنانی مطرح نموده اند دقیقا همین مسئله است همانگونه که فرشچیان نماد اصفهان است و نام فرشچیان با اصفهان معنا می یابد پس این پیشنهاد کاملا روشن و شفاف است . از توجه شما نسبت به این مطلب سپاسگذارم .




۴ نظر:

  1. مطالبتان بسیار زیبا بود.
    با دقت مطالعه شد .
    در ضمن با گذاشتن تصویر ارد بزرگ و آن دختر بچه وبلاگتان زیبا تر شده
    و تنها ایرادش این است که در بخشی که همه کلمات انگلیسی است بجای ارد بزرگ گریت ارد باید اصلاح شود

    با تشکر

    پاسخحذف
  2. سرکارخانمها حمیراستارزاده وسمانه رحمتی
    باتشکر از اهتمام شما به مسائل شهرشیروان،درنشست مشترک اعضای شورای شهر با نماینده وفرماندارشیروان مشکلات،تنگناها وتبعیض هامطرح شدوامیدوارم باپیگیری مسائل وبا استفاده از ظرفیت نیروهای بومی گامهای بلندی برای سربلندی وپیشرفت شیروان برداشته شودو شیروانی لایق مردمش ساخته شود.
    بازهم سپاسگزار مطالب آگاهانه ی شماهستم.

    پاسخحذف
  3. گلیانی۴/۲۲/۱۳۸۸

    حمیرا خانم سلام
    فکر نمی کردم مدیران شهرمان اینقدر به مطالب شما بها بدهند همین که نام های آنها را در ابتدای مطلب دیدم متوجه شدم همه بدنبال بهبود شرایط شهرمان هستند . به همه خسته نباشید می گویم . و خواهش می کنم گزارشاتی از کارهای شورای شهر هم منتشر کنید تا کمبود اطلاع رسانی این تصور را بوجود نیاورد که کاری انجام نشده .
    حمیرا خانم من هم آرزو دارم به عنوان یک شیروانی وقتی میروم تهران یا بجنورد بگویم من هم همشهری فلانیم ما هم دانشمند داریم ما هم بزرگ داریم می خوام سرم را بالا بگیرم و در مقابل آنها دست خالی نباشم می خواهم و امیدوارم اینچنین شود .

    پاسخحذف
  4. سهیل رحمانی۴/۲۳/۱۳۸۸

    به نظر من خیابان دانش شیروان باید بشه ارد بزرگ . چون ارد بزرگ هم دانشمنده و هم این خیابان میتونه حرمت آن مرد بزرگ رو حفظ کنه . از مسئولین شهرم می خوام روی این پیشنهاد فکر کنند . از خانوم ستارزاده هم می خوام وارد بحث های حاشیه ایی نشین چون انرژیها رو حدر میده تنها به بحث نمای رسانه ایی و نامگذاریهای شهرمان توجه کنید ممنون


    عاشق شیروان و مردم شهرم - سهیل رحمانی

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.