مشاهیر خراسان شمالی شیروانی هستند


هر شهری را با نامدارانش می شناسند چنانچه دکتر کریم سمنانی گفته اند شهر شیروان را با نام ارد بزرگ می شناسیم همانطور که مشهد را با استاد محمد رضا شجریان و اصفهان را با نام استاد محمود فرشچیان و شیراز را با استاد غلامحسین پیروانی و قوچان را با پروفسور حسین صادقی و... می شناسیم .
اگر خوب دقت کنیم خواهیم دید بجنورد با این که یکه تاز عرصه امروزین خراسان شمالی شده اما نوابغ و بزرگان استان را شیروانیها تشکیل می دهند آیا از بجنورد نام آوری را می شناسید ؟ و یا دیگر شهرهای این استان ؟!
اما چرا استان خراسان شمالی هیچ گاه از مقام بزرگانی نظیر ارد بزرگ و منوچهر لطیف یاد نکرده ؟

آیا مدیران بجنورد از این که بزرگانی نظیر مشاهیر شیروان را ندارند دلگریر هستند ؟
آیا همواره باید نام بجنورد را در بین عامه به داشتن صوفی و کف بین و آینده بین !!! بشناسیم . یا با خنده بگوییم پاریس کوچولو ! و یا از آبنبات بجنورد یاد کنیم ؟!!! تا کی بجنورد می خواهد خود را به عامیانه ترین شکل ممکن معرفی کند .
مگر غیر از این است که ما همه ساکن یک استان هستیم و بزرگانمان متعلق به همه ما هستند ؟ پس چرا مدیران بجنورد مقاومت می کنند . در خراسان رضوی کسی نمی گوید شریعتی مشهدی ، سبزواری و یا مزینانی است همه شریعتی را از آن خود می دانند . اما در استان ما واقعا اینگونه است ؟!

واقع امر آن است که خراسان شمالی با تجلیل از بزرگان خویش سهم بیشتری در تعاملات کشوری خواهد داشت . نمایندگان مجلس ، سیاسیون و مدیران با اولین نسیمی می روند و این اهل علم ، دانش و فرهنگ هستند که همیشه بر قلوب مردم حکمرانی می کنند .

در جهت تجلیل از مقام ارد بزرگ که به حق بزرگ استان خراسان شمالی است دو وب سایت ایجاد کرده ام


1- بررسی نظریات و اندیشه های اجتماعی ارد بزرگ
و دیگری :

2- پند ها و اندرزهای ارد بزرگ



امیدوارم با کمک دیگر دوستان هم استانی بتوانیم این دو وب سایت را هم کامل نموده و کام تشنه هم استانی های عزیز را سیراب کنم .



۱ نظر:

  1. باسلام وسپاس
    چند بار خواسته ام کامنت بگذارم ولی وبلاگ شما در این خصوص مشکل داشت.
    مشکلی که داریم این است که ما بیش از خراسان رضوی از سوی دولتمردان بجنوردی انکار می شویم.
    صدا وسیما متعلق به بجنورد است.عصرانه های صدا وسیما وگزارش های رادیویی ونشریات همه در خدمت بجنوردندوآقایان با زور فرودگاهی که هیچ توجیهی برای توسعه ندارد را می خواهند بین المللی کنند.
    در این دولت سینه چاک عدالت چرا پای هیچ شیروانی در حدمعاونت به استانداری وآموزش وپرورش نرسیدولی شیروانی ها باروی آوری به آقای احمدی نژادسیاست هایش راتایید کردندوصدای ماقطعا به جایی نخواهد رسید.
    چون قبلا نامه سرگشاده به رئیس جمهور ونمایندگان شیروان واسفراین نوشته ایم وتبعیض ها رایاد آوری کرده ایم ولی پاسخی نشنیده ایم.
    ما شیروانی ها هم به جای پیدا کردن مانع توسعه خوشمان می آید که یکدیگررا با بدترین واژه هاخطاب کنیم واز این که منتخبان خودمان راچاپلوس وبی سواد وبنگاه دار خطاب کنیم احساس مباهات می کنیم و...
    درعین حال باید انتقادها را پذیرفت وپذیرش انتقادهای بهحق یک وظیفه ی انسانی است که امید است شورای شهر در کنار سایر مسئولان به این مهم اهتمام ورزدوشیروان عزیز به جایگاه حقیقی خود دست یابد وباورکنیم که تنها دو خیابان نام مشاهیر ما رازنده نگه نمی دارندسالن ورزشی خوب به نام لطیف پرآوازه،سالن شماره ی 2ارشادبه نام مرحوم علی بابا رستمی وکتابخانه ی عمومی به نام اردبزرگ هم می تواند در کنار نام گذاری خیابان یا بولوار ومیدان های در خورنام این فرزانگان را زنده نگهدارد.
    باز هم از احساس مسئولیت وهمت ستودنی شما ودوستان وبلاگ نویس در ارتقاء جایگاه این شهر غریب سپاسگزارم وامیدوارم با نشست مشترک بانماینده ،امام جمعه وفرماندارشهر که از سوی شورای شهر به زودی برگزار می گردد این دغدغه ها هم مطرح گردد.
    ایزد یارتان باد.

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.