باند دوم بزرگراه بجنورد - شیروان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

باند دوم بزرگراه بجنورد - شیروان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون راهسازی اداره کل راه و ترابری خراسان شمالی گفت: باند دوم بزگراه بجنورد - شیروان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر در بجنورد، ‌محمد رضا اکبریان ثانوی پیش از ظهر امروز در بازدید از این پروژه با بیان ایتکه این پروژه از سال 1382 آغاز شده، اظهار داشت: کل اعتبار این طرح در سال 1382، 17 میایارد تومان بود که با توجه به افزایش تورم نرخ تعدیل این پروژه تا 40 میلیارد، تومان افزایش داشته است.

وی طول این پروژه را 61 کیلومتر و 808 متر اعلام و خاطرنشان کرد: 225 پل تا دهانه 10 متر و 20 پل بزرگ در طول مسیر این باند کار گذاشته شده است.

وی یادآور شد: در طول این مسیر از یک تونل به طول 320 متر با ارتفاع 9 متر و ارتفاع دستکهای 11 متری استفاده شده است.

اکبریان ثانوی میزان خاکبرداری تونل را800 مترمکعب عنوان کرد و افزود: 450 تن میلگرد و آهن وشش هزار متر مکعب بتن دراین تونل استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت هر متر تونل دو تا سه میلیون هزینه و برای ساخت کل تونل یکسال و نیم زمان صرف شده است.

اکبریان تصریح کرد: این پروژه هزار و 700 متر دیوار ساحلی دارد که برای هر متر دیوار یک میلیون تومان هزینه شده است.

وی تعداد زیر گذر ماشین را درطول مسیر 17 دستگاه اعلام کردو اذعان داشت: زیرگذرها هر کدام 6 مترارتفاع و 12 متر دهانه دارد که دو دستک بالی برای نگه داشتن خاکریز پشت پلها قرار داده شده است.

اکبریان ثانوی هزینه هرپل با دهانه 35 متر را 500 میلیون تومان ذکر کرد و بیان داشت: دو پل با دهانه 35 متر و 9 زیرگذر دراین مسیر قرار داده شده است.

معاون راهسازی اداره کل راه و ترابری خراسان شمالی همچنین گفت: پس از اتمام کار، علایم اخطاریف انتظامی و اطلاعاتی در طول مسیر جاده نصب می شود و این باند به بهره برداری می رسد.


۱ نظر:

  1. سلام
    ازهمكاري باشماخرسنديم
    شماروباعنواني كه خواسته بودين لينك كردم
    setmapi.blogfa.com

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.