"مهر تئاتر" شیروان با انتخاب آثار برتر به کار خود پایان داد


بجنورد - خبرگزاری مهر: نخستین جشنواره مهر تئاتر شیروان با معرفی هنرمندان و آثار برتر عصر شنبه در شیروان خراسان شمالی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بجنورد، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی عصر شنبه در این مراسم با تأکید بر اهمیت نقش تئاتر و پیشکسوتان این عرصه گفت: هنر و هنرمندان همیشه در تاریخ جاوید و ماندگار خواهند بود.

محمدرضا سوقندی همچنین با اعلام اینکه 40 درصد تئاترهای اجراشده در شهرستان شیروان متعلق به پیشکسوتان است، افزود: هنر تئاتر مدیون این قشر است و پیشینه دار و ریشه داربودن هر هنر، به وجود پیشکسوتان آن عرصه بستگی دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در تئاتر شیروان پیشکسوتان عرصه نمایش هیچ تضادی با یکدیگر ندارند و پیشکسوتان هدایت گر جوانان هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر جاری و ساری شدن هنر نمایش و تبدیل آن به گفتمان عمومی به هنرمندان توصیه کرد: با رواج گفتمان و پرهیز از اختلافات به تولید آثار فاخر بپردازند.

وی به ویژگیهای تئاتر شیروان اشاره کرد و پیشرفت تئاتر کودک و وجود مخاطبان بالقوه از جمله این ویژگیها نام برد.

وی با اشاره به طرح استقرار گروهها در مجتمعها گفت: اگر گروه هنری نتواند مخاطب خود را داشته باشد انگیزه خود را از دست می دهد و باید یک رابطه مستمر بین گروههای هنری و مردم به وجود آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در پایان افزود: تئاتر امروز رقبایی همچون ماهواره و اینترنت دارد اما آنچه که در حافظه تئاتر دنیا می گنجد، تئاتر زنده است.

در ادامه این مراسم، هیئت داوران که متشکل از علی عابدی، محمد حسین (افشین)خورشید باختری و محمد حسن زاده بود، برگزیده های این جشنواره را از میان 9 اثر نمایشی شرکت کننده از هفت گروه نمایشی در بخش خیابانی، کودک و نوجوان و صحنه ای بدین ترتیب اعلام کردند.

در بخش خیابانی هیئت داوران لوح سپاس، جایزه نقدی به "ذکریا شیرمحمدزاده" کارگردان نمایش خیابانی "تو کارگردان و من بازی" و نیز لوح سپاس و جایزه نقدی "حسین حق پرست" بازیگر نمایش "من و بابا" اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش کودک نوجوان جایزه بهترین طراحی گریم و طراحی صحنه به ترتیب با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به "سحر پرزحمت" طراح گریم نمایش"بچه های خورشید" و نیز "مریم قوامی" طراح صنه همین نمایش به عنوان برگزیده های این بخشها معرفی کرد.

در بخش بازیگری کودک و نوجوان جایزه اول به "سیده زهرا رشید" برای بازی در نمایش "بچه های خورشید"، "فائقه آرین" برای بازی در نمایش "بچه های خورشید" به عنوان نفر دوم برگزیده و نیز "سیده ساناز عظیمی" و "فهیمه فخیمی" بازیگران نمایش"بچه های خورشید" از سوی هیات داوران به طور مشترک حائز رتبه سوم شناخته شدند.

در بخش انتخاب بهترین کارگردانی کودک و نوجوان، لوح تقدیر و جایزه نقدی به "زهرا بهادران" برای کارگردانی نمایش "بچه های خورشید" اهدا شد.

در این بخش"بچه های خورشید" به عنوان کار برگزیده انتخاب و برای شرکت در بخش جنبی جشنواره استانی و نیز اجرای عمومی در مرکز استان و سایر شهرستانها پیشنهاد داده شد.

همچنین هیئت داوران در بخش آثارنمایشی صحنه ای با معرفی برگزیدگان در قسمت انتخاب طراحیهای هنری لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را به "سعید رضوانی" طراح بروشور نمایش "رقص کاغذ پاره ها"، جایزه بهترین طراحی صحنه را به "ذکریا شیرمحمد زاده" طراح صحنه نمایش "رقص کاغذ پاره ها" اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش طراحی لباس و موسیقی هیچ انتخابی برتری نداشت.

در بخش بازیگری زن، داوران "سمیه حیدری" برای بازی در نمایش "رقص کاغذ پاره ها" به عنوان برگزیده سوم، "مهسا عبدالصمدی"برای بازی در همین نمایش را به عنوان برگزیده دوم معرفی کردند و دراین بخش انتخاب اول نداشت.

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران به ترتیب "ذکریا شیرمحمدزاده" بازیگر نمایش "رقص کاغذ پاره ها" به عنوان برگزیده اول، و نیز "حسین حق پرست" بازیگر نمایش "واپسین ناله های شبانه نگار" و "حجت حیدری" بازیگر نمایش "رقص کاغذ پاره ها" به طور مشترک حائز رتبه دوم و "مهدی تر خاصی" و "غلامرضا یوسفی" بازیگران نمایش "پشت در پنهان" رتبه سوم این بخش معرفی کرد.

همچنین در بخش کارگردانی، با اعلام اینکه هیئت داوران دراین بخش برگزیده اول نداشت جایزه دوم و سوم را به ترتیب به "ذکریا شیرمحمدزاده" کارگردان اثر نمایشی "رقص کاغذ پاره ها" و "غلامرضا یوسفی" کارگردان نمایش "پشت در پنهان" تقدیم کرد.

هیئت داوری این جشنواره جایزه بهترین نمایشنامه نیز در بخش ادبیات نمایشی به "سید امیر رستگار" نویسنده نمایش "واپسین ناله های شبانه نگار" اهدا کرد.

هیئت داوران از میان آثار شرکت کننده در جشنواره نمایش "رقص کاغذ پاره ها" به عنوان نمایش برگزیده در سطح شهرستان انتخاب کرد.

۲ نظر:

  1. رالي پكن _ پاريس عکس های اختصاصی از ورود خودروها به شیروان

    پاسخحذف
  2. سلام
    فافا(emo pix)
    www.seeemo.blogspot.com
    لطفا من رو با این اسم لینک کنیدو بهم بگید با چه اسمی لینکتون کنم

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.