مشاهیر در سخن آقای حسینی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

زینب السادات جعفری :


بسمه تعالی

سيد محمد حسيني وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید :

*ذخاير اصلي كشورها معادن ، انرژي ، كشاورزي و صنعت نيست بلكه در واقع انسان‌هايي كه منشا اثر ، تحولات و تاثيرگذار هستند و شخصيت ‌هاي بزرگي كه در طول تاريخ انسان‌ها را به تامل واداشته‌اند ، سرمايه‌هاي واقعي كشورها محسوب مي‌شوند.

* هر چه بزرگان و فرهيختگان بيشتر مورد احترام قرار گيرند و بطور مناسب معرفي شوند، در رشد و پويايي جامعه موثرتر هستند.

http://www.bfnews.ir/images/docs/000033/n00033944-t.jpg

* اعتماد به نفس و خودباوري در نسل جوان امروز با آگاهي از تاريخ گذشته و وجود انديشمندان ممكن مي‌شود تا با تورق تاريخ از قدرت انجام كارهاي بزرگ توسط ايرانيان مطمئن شوند و آن را چراغي فراروي خود براي تلاش و رشد و پويايي بدانند.

* اكنون نياز كشور و شرايط ايجاب مي‌كند كه حركت و اقدامات بيشتري براي معرفي شخصيت‌ها و بزرگان صورت گيرد و اين حركت شايد بتواند درس آموز باشد تا رمز و راز نفوذ معنوي ايران در ساير كشورها بهتر درك شود.
http://www.freeupload.com.au//uploads/1/Mashahir%20shirvan%202.jpg

و حالا سئوال اینجاست که واقعا در شهر شیروان چه اقداماتی در جهت تجلیل و بزرگداشت مشاهیر ارزشمند شهر شیروان صورت پذیرفته است ؟! مردم ما توقع دارند چنانچه عالیترین مقام اجرایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان می گویند از مفاخر و اندیشمندان و بزرگان شهرمان به خوبی یاد شود .
شیروان شهر کهن و باستانی ما دارای بزرگان بسیاری بوده و هست که شاخص ترین آنها ارد بزرگ می باشد که تا کنون هیچ گامی در جهت تجلیل از این استاد فرهیخته اخلاق و فلسفه برداشته نشده است . استاد منوچهر لطیف و همچنین استاد علی بابا رستمی و هیوا مسیح از دیگر مشاهیر شهر ما هستند که آنگونه که شایسته این بزرگان بوده از آنها در شهرمان شیروان یاد نشده است . و متاسفانه تلاشهایی را شاهدیم که عده ایی به جای حرکت به این سو و همراهی با سیاستهای دولت محترم سعی در پاک کردن صورت مسئله را دارند !
شاید اگر ارد بزرگ و هیوا مسیح به دیار رفتگان هجرت کنند برخی از مسئولین شهرمان شیروان دهها مجلس بزرگداشت و تجلیل برگزار کنند .

در پایان این جمله جناب آقای حسيني وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را یادآوری می کنم : نکوداشت اهالي فرهنگ و هنر به عنوان کاري ارزشمند بايد درزمان حيات و فعاليت آنها انجام شود.

والسلام
دوم شهریور 1389


برگرفته از :

http://atefehshirvan.blogspot.com/2010/08/blog-post_24.html


۱ نظر:

  1. نرگس -10ساله از شیروان۶/۱۷/۱۳۸۹

    سلام خانم ستارزاده من اسمم نرگس است 10 ساله هستم کلاس چهارم دبستان
    من همیشه با بابام و مامانم می آییم سایت شما عکس شیرکوه را به همه نشان می دهیم . یک شعر سروده ام به نام بزرگ شیروان می خواستم این را برایتان بفرستم
    شعرم این است

    بودم تو بیشه زاری
    بیشه زار بزرگی
    قشنگ و خوش آب و هوا
    با آواز پرنده ها
    من به کوهی رسیدم
    کوهی سنگی رو دیدم
    من به شیرکوه گفتم
    ای شیرکوه مهربان
    خوشحال هستی و خندان
    چون به شیروان آمده
    مرد خوب و مهربان
    او بود بزرگ شیروان

    پایان

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.