فلسفه اردیسم Orodism Philosophy





اردیسم به لاتین ( Orodism ) نام فلسفه و حکمتی است که بر اساس اندیشه های حکیم ارد بزرگ در کتاب جاودانه "سرخ" شکل گرفته است .
اردیسم دارای سه رکن اساسی است که اردیست ها بر اساس آموزه های کتاب سرخ آنها را گرامی می دارند و دوست دارند ، این سه رکن عبارتند از : شادی ، آزادی و میهن .
اردیست ها لباس ها و اغلب وسایلشان به رنگ سرخ است . برای آنکه بدانیم چرا رنگ سرخ در میان اردیستها این قدر ارزش دارد می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید :

http://vancouver.subjectdone.com/t45-topic

آرم مورد استفاده همه اردیست های جهان ، مثلثی به رنگ سرخ است . مثلث همانند اردیسم سه ضلع دارد و از توان ایستایی خاصی برخوردار است .


هشت جمله از ارد بزرگ در میان اردیستها ویژگی خاصی دارد که عبارتند از :

1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.

اردیسم یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای همین می توان در میان اردیستها همه نوع آدمی با مسلک ها و آیین های گوناگون دید ، وجه اشتراک همه آنها عشق به شادی ، آزادی و میهن است .




ماخذ : انجمن اردیستهای شهر ونکوور کانادا
http://vancouver.subjectdone.com/t48-topic

۳ نظر:

  1. سلام حمیرا جان
    وقتی به چهره بزرگ شهرمان نگاه می کنم بزرگی ، وقار و مردانگی رو می بینم . حمیرا جان این خبر را در انجمن شیروان هم نقل قول کردم . من هم امیدوارم این پرتال مثل بقیه سایتهای شیروانی موفق باشه . خدانگهدارت

    پاسخحذف
  2. با سلام به همه دوستان مدیر پرتال شیروان هستم. من واقعا از حمایت ها و گفتار های شما عزیزان بخصوص این وبلاگ زیبا خانم ستارزاده تشکر می کنم و این پرتال به طور جدی شروع به کار کرده و امید است بتوانیم قدم جدیدی را برداریم بنده دارم پرتال رو گسترش میدم و امکانات رو بالا میبرم و از تمامی عزیزانی که مایلند با این پرتا همکاری نمایند به ایمیلی که درج شده در سایت حتما مشخصات خود را درج کنند و در ضمن بانک اطلاعاتی موسیقی سنتی مقامی هم راه افتاده که زیر مجموعه این سایت میباشد که آدرس رو درج می کنم در ضمن گروه کارگردانی ما در حال فیلمنامه نویسی مستند سرگذشت سردار ججور خان است که از ماه محرم شروع بکار می نمیئیم عزیزانی که می دانند می توانند در این مستند سنگین و 60 دقیقه ای بازی کنند حتما ایمیل بزنند فعلا بدرود و با آرزوی موفقیت
    ایمیل :webasatir@gmail.com
    بانک موسیقی سنتی مقامی:www.music.0585.ir
    قرآن آنلاین:ghoran.0585.ir

    پاسخحذف
  3. وبلاگ خوبی دارید تبریک و خسته نباشید
    دوست داشتید میتونید سری به سایت ما هم بزنید تنها و تخصصی ترین سایت ارسال اس ام اس و بلوتوث در خراسان شمالی با امکان اختصاص پنل حرفه ای برای مدیران وبسایتها و کدهای اسکریپ جهت ارسال آدرس سایت به موبایل و یا ارسال اس ام اس از طریق وبلاگهای شما منتظر حضور گرمتان هستیم

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.